Sayfalar

19 Haziran 2019 Çarşamba

2018/19 Süper Lig - Sezon Panoraması

Selamlaar. Koskoca bir sezon geride kaldı ve bir kelime bile yazmamıştım buraya ligle alakalı. Sezonun takımı, sezonun futbolcusu gibi polemiklere girmeden; her zaman konuşulanların dışındaki takımlara daha çok değinerek bir panorama hazırlamaya çalıştım. Keyifli okumalaar.. Sezonun sürprizi: Antalyaspor
Sezon başında yaşadığı maddi sıkıntılar sebebiyle transferde sessiz kaldılar, kamp yaptıkları otelde rehin kaldılar. Bu şartlar altında lige başlayan Akdeniz ekibi, çoğumuz için en büyük küme düşme adaylarından biriydi haliyle. İlk maçları olan Kayseri deplasmanında oynadıkları etkisiz oyunla birlikte fikrimde haklı olduğumu düşünsem de sonrasında beni ve birçok futbolseveri çok büyük bir şekilde yanılttılar.

Bülent Korkmaz önderliğinde, dar ama istikrarlı bir kadroyla birlikte ligin ilk yarısını 27 puanla 6. sırada bitirdiler. Bu dar kadro sebebiyle ikinci yarıda üst üste puan kayıpları yaşamalarına rağmen ilk yarıda topladıkları puanlar, ellerini kolaylaştırmış oldu ve ligi 7. sırada bitirdiler. Aralık-Şubat periyodunu biraz daha iyi geçirebilmiş olsalar, şu an bambaşka şeyler konuşuyor olabilirdik onlar için. Yine de büyük yanılttılar beni, sezon başı söylediklerim için özür borçluyum sanırım.

Sezonun hayal kırıklığı: Göztepe
Fenerbahçe, Bursaspor, Akhisar gibi takımlar direkt olarak akla gelebilir aslında hayal kırıklığı denilince. Fakat ellerinde böyle bir kadro varken bırakalım küme düşme hattında gezmeyi, ligin üst kısımlarında olmamaları bile hayal kırıklığı yaşattı bana. Kalesinde Beto, defansında Titi, orta alanında Castro-Poko, kanatlarında Yasin-Serdar-Halil gibi isimlerin olduğu bir takım son üç ayını küme düşme korkusuyla geçiriyorsa, bana göre çok büyük bir hayal kırıklığıdır bu. Tabii ki bunun faturası da bu futbolculardan en az verimi kim, nasıl aldıysa ona yazar. Taraftarıyla, imajıyla çok büyük bir kulüp Göztepe. Gerçekten renk katıyorlar bu lige, hiçbir bağımın olmamasına rağmen Ankaragücü maçında Deniz’in attığı penaltıdan önce en az bir Göztepe taraftarı kadar heyecanlandım, lütfen bir daha böyle heyecanlandırmayın bizi..

En çelişkilisi: Kasımpaşa
Çok fazla yazıp çizmeyeceğim bu konuda. Sadece bir şeyler yazmadan geçmek istemedim. Ligin ilk yarısını 4. sırada bitiren bir takım nasıl oldu da ikinci yarı sadece 2 galibiyet alabildi, iki mağlubiyet yüzünden Kemal Özdeş’i kovan yönetim, bu berbat ötesi performans sergileyen hocası Mustafa Denizli’ye neden dayandı, ya da bu takım sadece Mbaye Diagne üzerine mi kuruluydu? Sorgulanması gereken şeyler… Nasıl becerdiniz abi bunu?
En iyi çıkış yapan 11
Burası için aslında ilk başta bir isim yazacaktım. Yazıya başladıktan sonra fark ettim ki unuttuğum birçok isim var. Biraz politik bir şekilde kimsenin tepkisini almadan 11’e dönüştüreyim dedim şu işi. Trabzon’un gençleri yoğunlukta. Altay, Luyindama, Parmak, Güven, Doğukan Sinik gibi isimler de eklenebilirdi bu listeye.

Uğurcan Çakır
Nazım Sangare
Chidozie Awaziem
Hüseyin Türkmen
Umut Meraş
Abdulkadir Ömür
Dorukhan Toköz
Henry Onyekuru
Yusuf Yazıcı
Anthony Nwakaeme
Vedat Muriqi

En zevk veren maç: Beşiktaş 3-3 Fenerbahçe
3 sene önceki Benfica maçında yaşadıklarımı birebir yaşamama sebep olan maç. Seneler geçse de etkisini üstünden atamam gibi. Devre arası yaşadığım rahatlık, ondan yaklaşık yarım saat sonra kendisini sinir ve strese bıraktı; tişörtümün bile yırtılmasına sebep oldu. Son anlarda Beşiktaş’ın direkten dönen topu, ardından Elif Elmas’ın kaçırdığı pozisyon… İki pozisyondan bir tanesi gol olsa birkaç hafta ruh halim çok daha farklı olabilirdi sanırım.

Sezonun golü: Hugo Rodallega & Kasımpaşa Golün tribün çekimi videosunu bırakıp kaçayım; Hasan Ali’den de ayrıca özür dileyeyim, Beşiktaş maçında uzaktan attığı golü birinci seçmeyerek biraz ayıp etmiş olabilirim..

1 yorum: